De start is gemaakt! - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Hanne Elst - WaarBenJij.nu De start is gemaakt! - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Hanne Elst - WaarBenJij.nu

De start is gemaakt!

Blijf op de hoogte en volg Hanne

15 Maart 2016 | Portugal, Coimbra

Hallo allemaal,
Na een vermoeiende reis zijn we gisteren rond 18 uur gearriveerd in de residentie. De dag begon al met goed wat file waardoor we al goed op tijd vertrokken waren naar de luchthaven. Om half 12 stegen we dan op. We landden om 13 uur aangezien we met een uur verschil zitten. In België was het dus al 14 uur. Op de luchthaven moesten we even zoeken naar de metro, om dan van daaruit het treinstation te kunnen bereiken. Na een uurtje op de TGV kwamen we dan aan in Coimbra.
We kregen onze kamer toegewezen, en een rondleiding van een Portugese studente. Nadat we snel wat geïnstalleerd hadden zijn we opzoek gegaan naar de school. We hadden er vandaag om 9 uur een afspraak met Luisa. Nadien zijn we nog snel iets gaan eten om dan vroeg in bed te kruipen.
Vanmorgen hadden we dan om 9 uur een afspraak met Luisa. Zij stond in de file waardoor we eerst werden ontvangen door Carlos. Hij heeft ons een kaartje gegeven van Coimbra en kort gezegd wat we zeker moesten bezoeken. Nadien kwam dan Luisa aan. Anse en Britt mochten met een andere docent mee en Eline en ik bleven bij Luisa. Zij heeft kort de verschillende documenten overlopen en nadien kregen we een rondleiding door de school.
Deze namiddag heb ik dan voor het eerst het ziekenhuis bezocht. Ik zal 10 weken stage lopen op de dienst neurochirurgie. Ik kreeg een rondleiding op de dienst en wat algemene info. Nadien kreeg ik dan mijn twee mentoren toegewezen. Ze spreken beide redelijk goed Engels dus dat is al een mooi begin.
Morgen start ik met een vroege dienst, vroege is relatief, de shift start pas om 8u en eindigt om 16u. Volgende week hebben we een weekje paasvakantie en gaan we de rest van Portugal verkennen, mooie vooruitzichten dus!
Groetjes!

  • 20 Maart 2016 - 09:32

    Michielsen Chris:

    Dag Hanne

    Tot zover verslag gelezen en ben heel benieuwd naar het vervolg .Ik denk dat het een ervaring is om nooit te vergeten .
    Goed werken maar ook niet vergeten te genieten van dit avontuur. Zal moeke uw verslagen vertellen.
    groetjes
    tante Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanne

14 maart 2016 is het zover! Dan trekken met zen vieren richting Coimbra voor ons buitenlands avontuur. Onze stage start pas op 29 maart wat ons ruim voldoende de tijd geeft om alle administratie in orde te brengen en ook al wat van het land te kunnen genieten. Ik loop net als Eline gedurende 10 weken stage op neurochirurgie in het Universitair ziekenhuis van Coimbra. Tijdens de komende 3 maanden zal ik jullie via deze weg op de hoogte proberen te houden!

Actief sinds 24 Feb. 2016
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 4235

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 12 Juni 2016

Buitenlandse stage- Coimbra

Landen bezocht: