Stage, stage, stage en uiteraard genieten! - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Hanne Elst - WaarBenJij.nu Stage, stage, stage en uiteraard genieten! - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Hanne Elst - WaarBenJij.nu

Stage, stage, stage en uiteraard genieten!

Blijf op de hoogte en volg Hanne

05 Mei 2016 | Portugal, Coimbra

Hallo allemaal,
Vorige week had ik 5 dagen stage. Sinds er een nieuwe student is begonnen die dezelfde mentor als mij heeft, heb ik al enkele shiften moeten doorbrengen met andere verpleegkundigen. Ze kunnen niet altijd even goed Engels wat het niet zo gemakkelijk maakt. Ondertussen weet ik wel wat er moet gebeuren en weet ik alles staan wat het dan weer wel gemakkelijker maakt. Op vrijdagavond zijn we opnieuw weggeweest. Dit keer was het 80’s muziek in de NB, heel plezant en is niet de typische Portugese, Spaanse of Braziliaanse muziek. Vorig weekend waren Jolien, Daphne en Marlies op bezoek. Het weer zat helemaal mee dus hebben we vooral genoten van het zonnetje en lekker eten. Daarnaast heb ik ze uiteraard ook rondgeleid door Coimbra en hen het uitgaansleven leren kennen. Op maandag zijn ze dan terug naar Porto vertrokken om daar nog twee dagen te blijven. Maandag was het een rustig dagje en hebben we vooral genoten van de zon. Dinsdag en vandaag ben ik op stage geweest en gisteren was het internationale dag op de school. We kregen de vraag om met een speciaal Belgisch standje zowel België, Turnhout, de school en AZ Turnhout te promoten. De Portugese studenten kregen op deze manier de kans om meer te weten te komen over een eventuele buitenlandse stage in België. Voor deze gelegenheid hadden we wafels gebakken. De voorbije weken werd het ons al duidelijk dat Portugese op vlak van eten nogal schrokkerig konden zijn. Dit werd gisteren opnieuw bevestigd. Ze stonden bijna aan te schuiven voor een wafel. We kregen nog niet de kans om de wafels uit het wafelijzer te halen of ze hadden er al een vast. Ze eten hier dus wel degelijk heel erg graag. Vanavond is het dan de grote opening van de queima das fitas. Op het universiteitsplein start om middernacht de serenade. Wat dit juist allemaal zal gebeuren, zal ik jullie volgende week uitgebreid kunnen vertellen!
Tot na de queima das fitas!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanne

14 maart 2016 is het zover! Dan trekken met zen vieren richting Coimbra voor ons buitenlands avontuur. Onze stage start pas op 29 maart wat ons ruim voldoende de tijd geeft om alle administratie in orde te brengen en ook al wat van het land te kunnen genieten. Ik loop net als Eline gedurende 10 weken stage op neurochirurgie in het Universitair ziekenhuis van Coimbra. Tijdens de komende 3 maanden zal ik jullie via deze weg op de hoogte proberen te houden!

Actief sinds 24 Feb. 2016
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 4230

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 12 Juni 2016

Buitenlandse stage- Coimbra

Landen bezocht: