Jan en Leen op bezoek - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Hanne Elst - WaarBenJij.nu Jan en Leen op bezoek - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Hanne Elst - WaarBenJij.nu

Jan en Leen op bezoek

Blijf op de hoogte en volg Hanne

18 April 2016 | Portugal, Coimbra

Hier ben ik alweer!

Dinsdag en woensdag heb ik een vroege dienst gedaan op stage. Woensdagnamiddag was het dan eindelijk zover Jan en Leen waren op bezoek. Het weer viel die dag al een geluk wat mee. We zijn dus meteen de stad ingetrokken langs de universiteit om dan aan de andere kant van de stad iets te gaan drinken. Nadien zijn we gaan inchecken in de hostel, om ’s avonds nog iets te gaan in het shoppingcentrum.
Op donderdag zijn we dan naar Porto getrokken. Hier hebben we vooral gewandeld en gegeten en gedronken. Ik heb hier voor het eerst “francesinha” gegeten. Dit is een soort croque monsieur waarover dan tomatensaus is gegoten. Deze keer zat er ook nog een varkenslapje ofzoiets tussen. Ik was er niet echt kapot van, maar misschien had ik gewoon een slecht restaurant uitgekozen. Misschien dat ik het nog wel keertje uitprobeer. Uiteraard zijn we dan in de namiddag naar een portohuis geweest. We hadden Croft uitgekozen. Voor 5 euro kregen we een rondleiding en mochten we drie soorten porto’s proeven. ’s Avonds had ik nog Portugese les en nadien zijn we gaan eten in een Italiaans restaurantje.
Vrijdags regende het heel hard, maar dat heeft ons niet tegengehouden om toch de stad in te trekken. Eerst zijn we door de botanische tuin gewandeld om daarna verder te wandelen naar de universiteit met uiteraard een bezoek aan de mooie bibliotheek. Nadien zijn we een koffietje gaan drinken met een lekker gebakje erbij. Daarna zijn we naar Portugal dos pequenitos gewandeld. Dit is het soort mini Europa, maar dan van Portugal.
Zaterdagochtend zijn ze dan terug vertrokken naar huis. Ik heb die dag nog een vroege dienst gedaan. ’s Avonds zijn we op stap geweest. Zondag was het een rustig dagje, we zijn naar de winkel geweest en voor de rest hebben we voor school gewerkt.
Vandaag had ik de vroege, er begon een nieuwe student. Wij hebben beide dezelfde mentor gekregen. Dit maakt het wel wat moeilijker want Joana, onze mentor, moet alles zowel in het Portugees als in het Engels uitleggen vanaf nu. Het is wel de bedoeling dat ik daarom meer ga samenwerken met Jorge, mijn andere mentor. Het probleem is wel dat hij ook nog als docent werkt in de school en daardoor maar halftijds aanwezig is op de afdeling. Ik heb dus niet zoveel kans om met hem samen te werken. Dinsdag, woensdag en vrijdag heb ik ook de vroege en vrijdagavond de nacht. Ik ben eens curieus, dit wil dus zeggen dat ik eerst werk van 8-16u om dan om 23u terug te starten tot ongeveer half 9. Volgende week verslag over hoe dat is gelopen!
Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanne

14 maart 2016 is het zover! Dan trekken met zen vieren richting Coimbra voor ons buitenlands avontuur. Onze stage start pas op 29 maart wat ons ruim voldoende de tijd geeft om alle administratie in orde te brengen en ook al wat van het land te kunnen genieten. Ik loop net als Eline gedurende 10 weken stage op neurochirurgie in het Universitair ziekenhuis van Coimbra. Tijdens de komende 3 maanden zal ik jullie via deze weg op de hoogte proberen te houden!

Actief sinds 24 Feb. 2016
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 4226

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 12 Juni 2016

Buitenlandse stage- Coimbra

Landen bezocht: