Bezoek van papa en Lotte - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Hanne Elst - WaarBenJij.nu Bezoek van papa en Lotte - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Hanne Elst - WaarBenJij.nu

Bezoek van papa en Lotte

Blijf op de hoogte en volg Hanne

11 April 2016 | Portugal, Coimbra

Olá

Het was een kort weekje stage voor mij. Op maandag en dinsdag had ik een vroege dienst en op woensdag de late. Eline en Britt hadden op woensdag ook de late en Anse had vrij, de ideale gelegenheid om een stapje in de wereld te zetten dus! Eerst trokken we naar een bar op de praça de republica om nadien naar een echte discotheek te gaan. Toen we er rond 2u arriveerde bleken we de eerste te zijn. Het was pas rond een uur of 3 wanneer het eerste volk aankwam. Wanneer we rond 5u huiswaarts keerde was het pas vollenbak. Het is ondertussen wel duidelijk dat de Portugese met alles wat later zijn. Ze eten later, beginnen later te werken, werken ook langer en gaan dus ook later uit. Toen we de volgende dag om 13 uur wakker werden, hebben we dan rustig kunnen ontbijten/middag eten om dan rond 15 uur richting het ziekenhuis te trekken. Het was een rustige late, ik stond op de unit, dit is een soort van intensieve zorgen. Om de 2 uur mocht ik de parameters nemen en ook medicatie werd ongeveer om de 2 uur gegeven. De patiënten hier krijgen rond half 5 een kop thee met een droog broodje. Het is de bedoeling om dit in stukken te doen en zo in de thee te soppen. Rond half 8 krijgen de patiënten dan opnieuw warm eten, net zoals ’s middags. Ze eten hier dus 2 keer per dag warm. Voor de rest was het een rustige late en mocht ook vroeger vertrekken, wat ook een meevaller was. Donderdagochtend kreeg ik dan voor de eerste keer bezoek van onze papa en de zus. Het was stralend weer dus ze hadden geluk. Met hunne fiat 500 kwamen ze aangereden. Eerst zijn we de botanische tuin gaan bezoeken om dan nadien al eens een kijkje te gaan nemen aan de universiteit. Om 17 uur moest ik naar de school voor een bijeenkomst met de andere erasmus studenten voor een eerste brainstorm rond de internationale dagen hier op de school. Nadien had ik dan opnieuw Portugese les. ’s Avonds ben ik nog iets lekkers gaan eten met de papa en zus. Op vrijdag zijn we een dagje naar Lissabon geweest. Het weer was iets minder dan de dag ervoor, maar het zonnetje scheen dus we waren heel tevreden. Ik was twee weken eerder ook al eens in Lissabon geweest dus kon er al wat over vertellen. Op zaterdag zijn we in de voormiddag de bibliotheek gaan bezoeken. Ik had hier al zoveel van gehoord dus was er heel erg benieuwd naar. Het was dan ook echt heel mooi en zeker de moeite om eens langs te gaan. In de namiddag zijn naar Figueira da Foz gereden voor een strandwandeling. Deze keer met heel veel wind en het zonnetje was ook verdwenen. ’s Avonds zijn we naar de winkel geweest. Omdat ik hier geen auto heb, heb ik ervan geprofiteerd om ineens een hele voorraad in te slaan zodat ik er weer even tegen kan. Op zondagochtend was het minder leuk, opnieuw afscheid nemen van papa en Lotte. De voorbije dagen zijn echt gevlogen. Vandaag had ik opnieuw stage. Ik stond ook vandaag weer op de unit en heb drie keer bloed mogen trekken en het is ook drie keer gelukt! Ze trekken hier bloed met een naald en spuit, maar wonderwel gaat dat vrij goed. Morgen en woensdag heb ik opnieuw de vroege en dan krijg ik alweer bezoek, deze keer van Jan en Leen. Ik kijk er al naar uit om hen deze mooie stad te laten zien!
Tot de volgende!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanne

14 maart 2016 is het zover! Dan trekken met zen vieren richting Coimbra voor ons buitenlands avontuur. Onze stage start pas op 29 maart wat ons ruim voldoende de tijd geeft om alle administratie in orde te brengen en ook al wat van het land te kunnen genieten. Ik loop net als Eline gedurende 10 weken stage op neurochirurgie in het Universitair ziekenhuis van Coimbra. Tijdens de komende 3 maanden zal ik jullie via deze weg op de hoogte proberen te houden!

Actief sinds 24 Feb. 2016
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 4236

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 12 Juni 2016

Buitenlandse stage- Coimbra

Landen bezocht: