Roadtrip - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Hanne Elst - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Hanne Elst - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Blijf op de hoogte en volg Hanne

26 Maart 2016 | Portugal, Coimbra

Hallo!
Hier ben ik weer, gedaan met de vakantie! :(
Vrijdag 18 maart zijn we vertrokken op onze roadtrip. Onze eerste stop was Figueira da Foz, na een eerste strandwandeling zijn we dan verder gereden naar Nazaré. Dit stadje ligt net zoals Figueira ook aan de zee. In Nazaré vind je bij momenten de grootste golven van de wereld! Wij hebben vooral genoten van het mooie uitzicht bovenop de heuvel. Tegen de avond kwamen we aan in Sao Martinho do Porto, opnieuw een stadje aan de zee. Uiteraard zijn we ’s avonds vis gaan eten. We konden enkel kiezen uit de vangst van die dag, deze lagen gepresenteerd in de koeltoog. Nadien zijn we dan cocktails gaan drinken en hebben we genoten van een plaatselijk bandje.
Zaterdag zijn we een kijkje gaan nemen in Obidos, dat is een kasteelstadje waar je ook leuke souveniertjes kunt kopen. Ze brouwen er ook een lekker kersenjeneverachtigdrankje dat we natuurlijk wel is geprobeerd hebben. Daarna zijn we gaan surfen in Peniche! Vorig jaar heb ik een weekje les kunnen volgen op kamp. Ik hoopte dus nog een beetje techniek te hebben. Er waren zeer goede golven, en het lukte dan ook wel een beetje. Ik heb toch twee keer kunnen rechtstaan, yes! Na een grote koffie om op te warmen zijn we terug naar het appartement gereden, waar we in het koude zwembadwater zijn gesprongen om het zout van ons lichaam te spoelen. Iedereen in de blok was onder de indruk dat we dat aandurfden met dit koude regenweer!
De volgende dag zijn we een kijkje gaan nemen in Foz. Dit is een hele mooie strandstad met een hele mooie lagune. Echt de moeite. Daarna zijn we doorgereden naar Sintra. Een stad links van Lissabon waar koningen gewoond hebben. Je kan voor 14 euro gaan kijken in het kasteel. Het kasteel zelf is heel mooi, heel kleurrijk. Je kan ook binnen kijken in het paleis, en op deze manier zie je hoe de koningen hebben gewoond.
Maandag hebben we Lissabon bezocht! Het weer zat niet mee dus veel hebben we niet bezocht. Vorige week vertelde Luisa, de internationale coördinator hier, ons dat haar zoon een ginbar heeft in Lissabon en dat we zeker eens een kijkje moesten gaan nemen. Rond 16 uur zijn we dan op zoek gegaan naar deze bar. We hadden geluk want haar zoon kwam net aan, hij maakte ons alle vier een persoonlijke gin tonic en we kregen er nog lekkere koekjes bij ook. We kregen er nog een, maar we moesten nog met de auto rijden dus deze hebben we dan maar gedeeld. Toen we de rekening wilde vragen, zei hij ons dat we niets moesten betalen, waarschijnlijk orders van de mama, maar wij waren heel content.
Dinsdag zijn we dan doorgereden naar de Algarve. Ik had er al veel van gehoord en mijn verwachtingen waren dan ook zeer groot. Wij waren vooral onder de indruk van de zeer mooie rotsen en stranden. Omdat het weer nog steeds niet zo geweldig is, hadden we hier niet zoveel te zoeken. ’s Avonds zijn we lekker gaan eten en opnieuw genoten van cocktails.
Woensdag zijn we nog naar Sagres geweest om dan nadien terug naar Sao Martinho do Porto te rijden.
Donderdag was het heel goei weer! We zijn in Foz een tosta gaan eten en ben zelfs verbrand.. Beter insmeren in het vervolg. Nadien zijn we dan gaan geocachen in Sao Martinho.
Vrijdag zijn we naar de watervallen van Fraga de Pena gaan kijken. We hadden dit vorig jaar gezien bij met vier in bed, maar op tv leken ze net iets indrukwekkender dan in het echt. Nadien zijn we nog naar het shoppingcentrum geweest hier in Coimbra, die zijn hier echt de moeite. ’s Avonds zijn Britt, Anse en ik nog een stapje in de wereld gaan zetten. We trokken naar de What’s up doc bar. Dit is een erasmus meeting point.
Vandaag hebben we onze auto ingeleverd en zo is de vakantie dan ook helemaal afgesloten. Vanaf woensdag start onze stage echt, tot dan zullen we heel wat voor school moeten werken.. Het kan niet altijd feest zijn hè!

Groetjes!

Hanne

14 maart 2016 is het zover! Dan trekken met zen vieren richting Coimbra voor ons buitenlands avontuur. Onze stage start pas op 29 maart wat ons ruim voldoende de tijd geeft om alle administratie in orde te brengen en ook al wat van het land te kunnen genieten. Ik loop net als Eline gedurende 10 weken stage op neurochirurgie in het Universitair ziekenhuis van Coimbra. Tijdens de komende 3 maanden zal ik jullie via deze weg op de hoogte proberen te houden!

Actief sinds 24 Feb. 2016